2013
Annemarie Breeve, Wat doen onderwijsorganisaties zelf t.b.v. de ontwikkeling van hun medewerkers en wat levert dat op?
Yvonne van de Meent, Alle meesters master?
Juryrapport
2014
Sjoerd Arends, De invloed van het Techniekpact op de professionalisering van hbo-techniekdocenten
Juryrapport
2015
Yvonne van de Meent, Docenten Nederlands als tweede taal en de steeds veranderende omstandigheden op de inburgeringsmarkt
Bea Ros en Peter Zunneberg, Onder schooltijd: een eeuw onderwijs in persoonlijke verhalen (eervolle vermelding)
Juryrapport
2016
Door de verplaatsing van de uitreiking van oktober naar januari is er in 2016 geen werkbeurs toegekend.
2017
Ronald Buitelaar, ‘De lerarenkloof’, een journalistiek onderzoek naar de dreigende kloof tussen de relatief kleine kring van actieve leraren en de zwijgende meerderheid.
Marion van Weeren, Hoe werkdruk verhogend ervaren leraren de Inspectie van het Onderwijs en waarom? (eervolle vermelding)
Juryrapport
2018
Hein Cuppen en Irene Schoenmacker, ‘De impact van docentevaluaties in het hoger onderwijs’.
Winnifred Jelier en Joost Bataille, ‘Na Syrië voor de klas’ (of: De Arabische meester Bart) (stimuleringsprijs)
Juryrapport
2019
Renske Valk, ‘Terug naar de basis: de leraar tussen theorie en praktijk’.
Juryrapport
2020
Yvonne van de Meent, ‘Lerarentekort en kansenongelijkheid’.